Wednesday, August 15, 2007

Our Vows

Several weddings ago, I began asking my married friends for copies of their wedding vows. As our pastor shared with us, sometimes when couples write their own vows, their words tend to be more of a tribute to their intended, rather than a stated commitment of their covenant. I like to have copies of my friends' marriage vows as a way of continued support of their marriage. I use the vows to guide my prayers for them, and my conversations with them. Niels and I included our vows in our wedding program because we welcome and desire the prayers of those who know us, to keep us accountable to covenant we made. For this reason, we're sharing our vows here:

Niels’ Vows to Jen:
With deepest joy I, Niels Olaf de Jong, receive you, Jennifer Ann Abbas, into my life, that we may be as one on this day in a covenant, not just between you and I, but between the two of us together, and the Lord our God. In front of our Savior, our families and our friends, I promise to:
pray for you * love you * protect you * comfort you * provide for you * care for you * guide you * initiate reconciliation with you * forgive you * hold you * cherish you * listen to you * encourage you * and inspire you.

I will support your talents and abilities that make you unique and to lend you all of my strength to all of your dreams in order to make them our own, for the rest of my days as today I pledge not only to make us happy, but to reflect Christ‘s image to the world through our life together.

Coming together from different worlds, born oceans apart, brought together on this day in God’s perfect time, we will now travel together as we will embrace both the joys and hardships that God will allow us to face together and together experience the satisfaction of working through any and all struggles He allows.

I promise that as long as you are alive, I will never marry another. I choose to love you, and I promise to be faithful to you in heart, mind, body and spirit, from better to worse to better again, until death brings us new life.

Jen’s Vows to Niels
I, Jennifer Ann Abbas, joyfully join with you, Niels Olaf de Jong, this day in a covenant, not between you and I, but between the two of us together, and the Savior we seek to serve. In front of our loved ones, who we freely invite to hold us accountable to these vows, I promise: to choose to love you for the rest of my days as I strive not only to make you happy, but to make us holy. I promise that together we will embrace both the joys and hardships that God will allow us to face together and together experience the satisfaction of working through our struggles. I commit to creating a marriage in which our children, our family, our friends and others will see Christ in us and through us as we model His love, His life and His reconciliation. I choose to think the best of you and to follow your lead to seek righteousness over just being right. I promise that as long as you are alive, I will never marry another. I choose to love you, and I promise to be faithful to you in heart, mind, body and spirit, from better to worse to better again, until death brings us new life.

And for our Dutch family and friends.../En voor onze Netherlands familie en vrienden...

Niels' Gelofte aan Jen:
Met grote vreugde, welkom ik, Niels Olaf de Jong, jouw, Jennifer Ann Abbas, in mijn leven, dat wij op deze dag in een overeenkomst, niet alleen tussen jouw en mij, maar tussen ons tweeen, en God onze lieve Heer. Voor Hem, onze families en onze vrienden, beloof ik:

voor jouw te bidden * van jouw te houden * jouw te beschermen * jouw te troosten * jouw te verzorgen * om jouw te geven * jouw te begeleiden * verzoening met jouw in werking te stellen * jouw te vergeven * jouw te koesteren * naar jouw te luisteren * jouw aan te moedigen * en jouw te inspireren.

Ik zal jouw talenten en capaciteiten steunen die jouw uniek maken en zal al mijn sterktes aan al jouw dromen geven om ze samen waar te maken, voor de rest van mijn dagen, aangezien aangezien ik niet alleen ernaar streef om jouw gelukkig te maken, maar ons samen meer op Christus te laten lijken.

Wij, te samen gekomen uit verschillende werelden, elk geboren aan de andere kant van de oceaan, die op deze dag met God's perfecte timing worden samengebracht, samen zullen wij nu door het leven reizen aangezien wij zowel de vreugden als ontberingen zullen omhelzen die God ons zal toestaan zodat wij samen de tevredenheid mogen ervaren van het verwerken van deze vreugden en ontberingen.

Ik beloof dat zolang jij in leven bent, ik nooit een ander zal trouwen. Ik verkies om van jouw te houden, en ik beloof trouw te zijn aan jouw in hart, gedachte, lichaam en geest, van beter tot slechter en weer naar beter, tot de dood ons het nieuwe leven brengt.

Jen's Gelofte aan Niels:
Ik, Jennifer Ann Abbas, verbind mij in grote vreugde met jouw, Niels Olaf de Jong, deze dag in een overeenkomst, niet alleen tussen jouw en mij, maar tussen ons tweeen, en God onze lieve Heer.

Voor Hem, onze families en onze vrienden, die wij uitnodigen om ons aan deze geloften te houden, beloof ik:

om voor jouw te kiezen voor de rest van mijn dagen aangezien ik niet alleen ernaar streef om jouw gelukkig te maken, maar ons samen meer op Christus te laten lijken.

Ik beloof dat wij samen zowel de vreugden als ontberingen zullen omhelzen die God ons zal toestaan zodat wij samen de tevredenheid mogen ervaren van het verwerken van deze vreugden en ontberingen.

Ik verbind mij aan het creƫren van een huwelijk waarin onze kinderen, onze familie, onze vrienden en anderen Christus in ons zullen zien aangezien wij Zijn liefde, Zijn leven en Zijn verzoening modelleren.

Ik verkies om het beste van jouw te denken en jouw te volgen om onder jouw leiding naar oprechtheid te streven.

Ik beloof dat zolang jij in leven bent, ik nooit een ander zal trouwen.

Ik verkies om van jouw te houden, en ik beloof trouw te zijn aan jouw in hart, gedachte, lichaam en geest, van beter tot slechter en weer naar beter, tot de dood ons het nieuwe leven brengt.

(Since we are hoping to raise any children to be bilingual, you can also pray for my Dutch language skills!)

No comments: